Hieronder een portfolio van ons werk. Veel ervan staat niet in het publieke domein. Neem voor meer voorbeelden
contact op.
Kick Stokvis Media Portfolio
Universiteit Utrecht
Voor Universiteit Utrecht heeft Kick Stokvis Media een film gemaakt over celbiologen die erin geslaagd zijn om onderdelen van een zenuwcel naar een andere plek in de cel te brengen.
ANWB Lichtbrigade
In opdracht van de ANWB werkte Kick Stokvis Media mee aan de Lichtbrigade campagne. Daarmee wijst de ANWB op het belang van goede verlichting op de fiets.
AVGA vanuit de lucht
Voor watersportvereniging AVGA maakte Kick Stokvis Media deze korte promotieclip.
De Patatbalie – Hans Kriek
In opdracht van Hans Kriek maakte Kick Stokvis Media een boektrailer van ‘De Patatbalie’; het boek laat zien hoe politici zich in allerlei bochten wringen om in het nieuws te komen.
Groningen Beeft – NCRV
Kick Stokvis maakte een documentaire over de ingrijpende gevolgen van de aardbevingen door gaswinning voor de bewoners in Noord-Oost Groningen. Groningen Beeft is geproduceerd door Selfmade Films en kwam tot stand dankzij NCRV Dokument met steun van CoBo.
Rode Kruis
Voor het Rode Kruis maakte Kick Stokvis Media diverse films voor het congres Power to the People. Ook maakten we deze film van de congresdag zelf.
Homopesten – NCRV
In samenwerking met Frans Bromet bedacht en produceerde Kick Stokvis Media de documentaire ‘Homopesten’. Gedurende langere tijd filmden we de impact van pesten op het leven van homo’s in Nederland. De documentaire werd uitgezonden door NCRV Dokument.
Restwaarde
Journaal
In opdracht van Mobility Media produceert Kick Stokvis Media Het Restwaarde Journaal. Een nieuwsrubriek over de tweedehands auto markt.
Blijven genieten
Ter promotie van de nieuwe bestseller Blijven Genieten van Thomas Braun maakt Kick Stokvis Media een goedbekeken boektrailer. Blijven Genieten gaat over de Tour for Life, een loodzware wielertocht van Italie naar Nederland.
AZ-TV
Voor de serie Op Weg naar de Top van AZ-TV waarin de voetballers van AZ onder 13 een seizoen lang wordt gevolgd maakte ik een item waarin de jongens gaan teambuilden in de polder.
Greenpeace
Door de overbevissing voor de kust van West Afrika vrezen wetenschappers dat de lokale bevolking ook gaat jagen op walvissen, dolfijnen en schildpadden. In Ghana gebeurt dat al. In Senegal nog niet, maar in de reportage die ik voor Greenpeace maakte, zegt Karim dat dat wel kan gebeuren
Lasersnijder
In een metaal verwerkend bedrijf filmde ik een aantal high tech machines met mijn nieuwe Canon 5D Mark II DSLR camera. Waaronder deze lasersnijder.
Maxima opent participatiemarkt
In opdracht van Stichting de Omslag filmde ik de opening van de Participatiemarkt 2011 in Amsterdam. De opening werd verricht door prinses Maxima en Burgemeester van der Laan.
Overbevissing
Doordat veel vissers vanwege de overbevissing geen toekomst meer zien in West Afrika wagen ze de riskante oversteek naar Europa. Op zoek naar een beter leven. Dit filmpje maakte ik voor Greenpeace in Senegal en Mauritanie.
Communicatie
manager van het jaar
Voor de verkiezing van Communicatieman van het Jaar 2011 maakte Kick Stokvis Media een portret van Eric Heres, groepsdirecteur communicatie van Achmea