Hieronder een selectie van ons werk. Veel ervan staat niet in het publieke domein. Neem voor meer voorbeelden contact op.
Voor Universiteit Utrecht heeft Kick Stokvis Media een film gemaakt over celbiologen die erin geslaagd zijn om onderdelen van een zenuwcel naar een andere plek in de cel te brengen.
In opdracht van de ANWB werkte Kick Stokvis Media mee aan de Lichtbrigade campagne. Daarmee wijst de ANWB op het belang van goede verlichting op de fiets.
In opdracht van Viore, een inloopcentrum voor mensen met kanker produceerde Kick Stokvis Media een introductiefilm.
Voor de Algemene Bond Uitzendondernemingen maakte Kick Stokvis Media een film ter begeleiding van het bereiken van een nieuwe CAO voor uitzendpersoneel.
Voor watersportvereniging AVGA maakte Kick Stokvis Media deze korte promotieclip.
In opdracht van Hans Kriek maakte Kick Stokvis Media een boektrailer van 'De Patatbalie'; het boek laat zien hoe politici zich in allerlei bochten wringen om in het nieuws te komen.
Kick Stokvis maakte een documentaire over de ingrijpende gevolgen van de aardbevingen door gaswinning voor de bewoners in Noord-Oost Groningen. Groningen Beeft is geproduceerd door Selfmade Films en kwam tot stand dankzij NCRV Dokument met steun van CoBo.
Voor het Rode Kruis maakte Kick Stokvis Media diverse films voor het congres Power to the People. Ook maakten we deze film van de congresdag zelf.
In opdracht van D2BV maakte Kick Stokvis Media een portret van tapijtfabrikant Desso. Een van de genomineerden voor de Herman Wijffels Innovatieprijs 2013.
In samenwerking met Frans Bromet bedacht en produceerde Kick Stokvis Media de documentaire 'Homopesten'. Gedurende langere tijd filmden we de impact van pesten op het leven van homo's in Nederland. De documentaire werd uitgezonden door NCRV Dokument.
In opdracht van Mobility Media produceert Kick Stokvis Media Het Restwaarde Journaal. Een nieuwsrubriek over de tweedehands auto markt.
Ter promotie van de nieuwe bestseller Blijven Genieten van Thomas Braun maakt Kick Stokvis Media een goedbekeken boektrailer. Blijven Genieten gaat over de Tour for Life, een loodzware wielertocht van Italie naar Nederland.
In de Niger Delta in Nigeria filmde Kick Stokvis Media in een aantal door olie vervuilde dorpen. Ook zijn interviews afgenomen met boeren die Shell in Nederland voor de rechter hebben gedaagd. De beelden zijn uitgezonden, aangekocht of overgenomen door onder andere Nieuwsuur, ANP, Reuters, Milieudefensie, NOS Journaal, Jeugdjournaal, School tv Weekjournaal en de ZDF. Op de foto aangekocht door het ANP staat Eric Dooh, een van de boeren in kwestie.
Voor het Nederlands Kanker Instituut maakte Kick Stokvis Media een instructiefilm voor een test via internet die het mogelijk maakt dat kankerpatienten niet meer langs het ziekenhuis hoeven om te praten over de bijverschijnselen van hun medicatie. De film werd in vier talen full HD opgenomen zodat de test in veel verschillende landen kan worden gedaan.
Voor de serie Op Weg naar de Top van AZ-TV waarin de voetballers van AZ onder 13 een seizoen lang wordt gevolgd maakte ik een item waarin de jongens gaan teambuilden in de polder.
Voor Hotel Linda, de nieuwe roman van Arjan Visser maakte ik een promotiefilmpje dat ingezet wordt om het boek via social media onder de aandacht te brengen.
Door de overbevissing voor de kust van West Afrika vrezen wetenschappers dat de lokale bevolking ook gaat jagen op walvissen, dolfijnen en schildpadden. In Ghana gebeurt dat al. In Senegal nog niet, maar in de reportage die ik voor Greenpeace maakte, zegt Karim dat dat wel kan gebeuren
In een metaal verwerkend bedrijf filmde ik een aantal high tech machines met mijn nieuwe Canon 5D Mark II DSLR camera. Waaronder deze lasersnijder.
In opdracht van Stichting de Omslag filmde ik de opening van de Participatiemarkt 2011 in Amsterdam. De opening werd verricht door prinses Maxima en Burgemeester van der Laan.
Bestaat het Glazen Plafond voor vrouwen wel of niet? Dat is de centrale vraag in een nieuwsitem op nu.nl dat ik maakte in opdracht van Feller Media.
Ik ben een maand lang aan boord van een Greenpeace schip dat actie voert op de Noordzee. Een week filmen boven en onder water heeft de volgende beelden opgeleverd.